Aer conditionat

Ai facut ceva imbunatatiri la masina? Arata-ne si noua cum ai procedat.
Avatar utilizator
 
Mesaje: 521
Membru din: 28 Mai 2012, 16:31
Localitate: Pantelimon, Ilfov
Masina: Matiz E

Aer conditionat

Mesaj de liviunp » 03 Iun 2012, 13:30

Că tot este rubrica de modificări, am și eu o întrebare.

Pe Matizul meu din 2002 Euro2 pot pune o instalație de aer condiționat? Ce alte modificări implică?
Matizel și Albăstrica

Save water. Drink beer!


Avatar utilizator
 
Mesaje: 796
Membru din: 03 Ian 2012, 09:50
Localitate: Bucuresti
Masina: Renault Megane 3 / 2011

Re: Aer conditionat

Mesaj de Trak-X » 03 Iun 2012, 14:23

Da. Se poate monta fara probleme. Trebuie instalatia completa impreuna cu compresorul si radiatorul de aer conditionat, eventual si electrica daca ai de unde.

Avatar utilizator
 
Mesaje: 53
Membru din: 31 Dec 2011, 13:51
Localitate: Arad
Masina: Seat Ibiza Stella 2001

Re: Aer conditionat

Mesaj de mannu » 03 Iun 2012, 14:37

Se poate monta cu conditia ca compresorul sa fie de pe varianta simpla fara sevodirectie ,daca masina a fost cu servo atunci se poate doar ca iti trebuie tot ce apartine de servo,iar la partea electrica iti trebuie instalatia care se afla pe motor ,partea interioara e cablata din fabrica

Avatar utilizator
 
Mesaje: 355
Membru din: 03 Ian 2012, 17:02
Localitate: Craiova/Dolj
Masina: Matiz/Leganza
2007/2003

Re: Aer conditionat

Mesaj de robert » 04 Iun 2012, 13:31

Electrica se poate face de la 0, eu nu am avut nimic tras nici in interior nici la motor unde oricum trebuie legat doar un singur fir! :lol: Iar la varianta cu servo iti trebuie doar suportul compresorului varianta cu servodirectie restul pieselor nu ca sunt diferite, fiecare cu treaba lui! Nu mai sfatuiti oamenii aiurea ca dupaia cumpara tot motorul sa isi puna saracii A/C :lol: Era odata un topic facut de la 0 de mine cu pasii ce trebuie urmati si de ce este nevoie insa s-a dus!
I still miss my ex-wife, but my aim is getting better!

Avatar utilizator
 
Mesaje: 53
Membru din: 31 Dec 2011, 13:51
Localitate: Arad
Masina: Seat Ibiza Stella 2001

Re: Aer conditionat

Mesaj de mannu » 04 Iun 2012, 13:44

la varianta cu servo este un tip de compresor si pompa de servo este pe post si de intinzator ,iar la varianta simpla alt tip de compresor care are dimensiunile intre gaurile de prindere diferite si in acelasi timp copresorul este si intinzator, iar la partea eectrica daca vrei sa functioneze cum trebuie iti trebuie mai mult de un singur fir , ai nevoie si de un releu si de siguranta de protectie si spun asta pt ca am montat si varianta simpla si varianta cu servo si am facut instalatia de la zero

Avatar utilizator
 
Mesaje: 355
Membru din: 03 Ian 2012, 17:02
Localitate: Craiova/Dolj
Masina: Matiz/Leganza
2007/2003

Re: Aer conditionat

Mesaj de robert » 04 Iun 2012, 17:58

Eu asa stiam ca difera doar suportul dar daca spui ca ai montat si cu si fara inseamna ca ai dreptate! ;) Si da e necesar si releul, plus ca se mai fac niste legaturi pe acolo, insa vruiam defapt sa spun ca la motor e simpla treaba fata de interior, plus de asta la cele euro 2 exista deja instalatia interioara facuta fata de cei cu E3/E4!
I still miss my ex-wife, but my aim is getting better!

 
Mesaje: 16
Membru din: 10 Iul 2015, 16:19
Localitate: Bucuresti
Masina: daewoo matiz,E 2 ,2004

Re: Aer conditionat

Mesaj de adimatiz » 10 Iul 2015, 23:04

cam ce costuri te duce montarea unui AC pe matiz an 2004 ?ms!

 
Mesaje: 65
Membru din: 05 Dec 2014, 15:23
Masina: Chevy Spark 2006

Re: Aer conditionat

Mesaj de Sailor Popeye » 22 Aug 2016, 08:24

Eu m-am apucat acum 4 zile de instalat aerul conditionat.
Masina donor: 800cm3, fara pompa servo cu aer conditionat.
Masina mea: 800cm3, cu pompa servo si fara aer conditonat.
Am platit 700ron pentru compresor, aeroterma, cablajul interior respectiv cel de pe motor, si conductele.
Am dat jos bordul (5 ore de lucru, daca ai toate sculele). Rezulta o multime de suruburi, eu le-am lipit cu scotch langa gaurile din care le-am scos. Am mai intampinat ceva probleme la a da jos volanul, sfat amical: folositi un extractor de rulmenti. Am dat jos aeroterma (prins cu suruburi) si am inlocuit-o cu cea "noua" (3ore de lucru). Tevile tur/retur de alu vor patrunde in compartimentul motor prin doua orificii.
Din pacate suruburile pe care le-am primit de la vanzator nu s-au potrivit, dar le-am inlocuit pe toate la Dedeman. Nu stiu cate drumuri am facut dupa suruburi la DDMan.
A demontat servopompa cu suport cu tot. De acel suport servo nu vom mai avea nevoie pentru ca odata compresorul montAt acesta va servi ca suport pentru pompa servo. Am avut de furca cu gasirea suruburilor potrivite, nu pt.ca ar fi fost speciale, ci pt.ca nu le-am primit de la vanzator.
Am montat conductele/tevile de alu pe tevile tur/retur din aeroterma. Am cumparat si am pus garnituri noi peste tot. Mentionez ca pentru montare a fost nevoie de demontarea mastii fata respectiv a farurilor. De sus nu am reusit sa introduc conductele, doar din fata cam unde este masca de plastic.
AM instalat radiatorul si am conectat conductele de el.
A urmat schimbarea cablajului, prin care se intelege, tragerea unui fir de la tabloul de sigurante la compresor respectiv la un senzor din conducta de aluminiu. La cumparare am primit si cablajul si am desfacut din "matzele" cumparate firul care-mi lipsea si l-am introdus in a cablajul meu (ore lucru 4-5) prilej cu care am inlocuit banda izolanta peste tot, rezultand practic un cablaj complet nou, cel putin la vedere. Am pus cablajul la loc (1,5-2ore de lucru). Le-am prins cu soricei, cele original s-au rupt la extractie, iar in comert nu am gasit.
Urmeaza schimbatul cablajului in interior. Voi reveni in 24 de ore.

 
Mesaje: 344
Membru din: 12 Feb 2013, 17:39
Localitate: Bucuresti
Masina: Chevy Spark LT

Re: Aer conditionat

Mesaj de vali82 » 22 Aug 2016, 11:34

Spor la treaba, fa si poze, vor fi de mare ajutor colegilor :)

 
Mesaje: 65
Membru din: 05 Dec 2014, 15:23
Masina: Chevy Spark 2006

Re: Aer conditionat

Mesaj de Sailor Popeye » 22 Aug 2016, 23:39

Sailor Popeye scrie:Eu m-am apucat acum 4 zile de instalat aerul conditionat.
Masina donor: 800cm3, fara pompa servo cu aer conditionat.
Masina mea: 800cm3, cu pompa servo si fara aer conditonat.
Am platit 700ron pentru compresor, aeroterma, cablajul interior respectiv cel de pe motor, si conductele.
Am dat jos bordul (5 ore de lucru, daca ai toate sculele). Rezulta o multime de suruburi, eu le-am lipit cu scotch langa gaurile din care le-am scos. Am mai intampinat ceva probleme la a da jos volanul, sfat amical: folositi un extractor de rulmenti. Am dat jos aeroterma (prins cu suruburi) si am inlocuit-o cu cea "noua" (3ore de lucru). Tevile tur/retur de alu vor patrunde in compartimentul motor prin doua orificii.
Din pacate suruburile pe care le-am primit de la vanzator nu s-au potrivit, dar le-am inlocuit pe toate la Dedeman. Nu stiu cate drumuri am facut dupa suruburi la DDMan.
A demontat servopompa cu suport cu tot. De acel suport servo nu vom mai avea nevoie pentru ca odata compresorul montAt acesta va servi ca suport pentru pompa servo. Am avut de furca cu gasirea suruburilor potrivite, nu pt.ca ar fi fost speciale, ci pt.ca nu le-am primit de la vanzator.
Am montat conductele/tevile de alu pe tevile tur/retur din aeroterma. Am cumparat si am pus garnituri noi peste tot. Mentionez ca pentru montare a fost nevoie de demontarea mastii fata respectiv a farurilor. De sus nu am reusit sa introduc conductele, doar din fata cam unde este masca de plastic.
AM instalat radiatorul si am conectat conductele de el.
A urmat schimbarea cablajului, prin care se intelege, tragerea unui fir de la tabloul de sigurante la compresor respectiv la un senzor din conducta de aluminiu. La cumparare am primit si cablajul si am desfacut din "matzele" cumparate firul care-mi lipsea si l-am introdus in a cablajul meu (ore lucru 4-5) prilej cu care am inlocuit banda izolanta peste tot, rezultand practic un cablaj complet nou, cel putin la vedere. Am pus cablajul la loc (1,5-2ore de lucru). Le-am prins cu soricei, cele original s-au rupt la extractie, iar in comert nu am gasit.
Urmeaza schimbatul cablajului in interior. Voi reveni in 24 de ore.




Am revenit. Am marcat toate mufele sa stiu de unde le-am scos. Am deschis soriceii, sa pastrezcat mai multe din, cele orginale. In unele locuri am fost nevoit sa le rup. Le-am inlocuit cu cele universale care se gasesc in comert. Am scos cablajul din masina si l-am asezat langa cel nou, comparand atent sa vad daca cablajul donor are toate firele/mufele de care am nevoie, plus firul pentru aparatul AC. Dupa ce m-ama asigurat ca totul e in regula, l-am instalat atent, sa nu rup mufe/cabluri. Am pastrat locul cablurilor pentru ca lungime unora nu ar permite altceva. Am adaugat 20cm la firele boxelor din fata, originalele fiind prea scurte. Apropo, daca doriti sa trageti cabluri acum ar fi momentul. Am tras cablu pt. Incalzit scaunele fata, pt.dezaburizator doua oglinzi laterale, pt.lumina alba ambientala de sub scaunele fata (sunt legate de lumina plafon), pt.boxelept.frecvente medii si inca doua pentru bassul din portbagaj. Apropo bass: Incinta pt.bass este facuta din fibra de sticla care are exact forma gaurii din spatele stopurilor. Le-am facut acu un an. Sunt super. Amplificatorul bass la mine se afla in torpedou, fiind unul de marime mini, chinezesc si ieftin (60-70 ron) deci nu-mi ocupa mult loc. Tot in torpedou am instalat o mufa 12V (bricheta) ca sursa pt.amplif bass. Deci cabluri trase, cositorite, izolate, testate si legate cu soricei, fixate la locul lor. r
Cablaj instalat, bordul pus, asamblat tot, usor si rapid. Maine ma duc la electricianul auto sa-mi verifice lucrarea, sa-mi puna siguranta si sa testam lucrarea. (pret inca necunoscut) Dupa care am intalnire la meseriasul clima, care imi vamumple cu freon instalatia, si o va testa cu un nas electronic pentru scurgeri. (pret total. 100Ron).
Desi nu cred ca ajuta mult am si fotografii, tre' sa le editez, sa incapa cat mai multe. Revin cu rezultate cand le am.

Următorul

Înapoi la Modificari si imbunatatiri

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator